ICT metodik (koordinátor)

Anketa
Jaký je Váš vztah k ICT metodikům?

ICT metodik (9933 hl.)
 
Školitel metodiků (8105 hl.)
 
Učitel (8041 hl.)
 
Ostatní (7636 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 33715
Kontaktní údaje
Adresa:
Gymnázium Cheb
Nerudova 7
P.O.Box 20
350 40 Cheb

Redaktor:
Roman Úlovec
Skype: ulovec
603 759 004
ulovec@gymcheb.cz

Administrátor:
Filip Novák
admin@gymcheb.cz

Grafik:
Zbyšek Ouhleda
Export
téma * Profil Škola 21
Vydáno dne 27. 06. 2011 (6350 přečtení)

Nástroj pro ředitele, inspekci i zřizovatele, který má smysl... (celý článek)


V roce 2009 vznikl Akční plán Škola pro 21. století, na jehož koncepční myšlence vyrostla platforma Škola 21 a evaluační systém nazvaný Profil Škola21. O co jde? Žijeme v době, která poměrně převratně mění přístup ke vzdělání. Ten je totiž ovlivněn prudkým rozvojem technologií tak výrazně, že podobné trendy nelze přehlížet. Pro srovnání – když jsme před deseti lety školili učitele v INDOŠích kurzech, velmi častý nářek byl nad tím, že žáci již netvoří, ale kopírují pouze z Internetu. Vždy jsem tvrdil, že nemá cenu proti tomu bojovat, naopak je třeba s takovým vlivem pracovat. Takže ať kopírují, ale zároveň se musí učit pracovat se zdroji, umět je ověřovat a hlavně chápat pojem "kopírování" v právním významu. Dnes se podobný trend objevuje znovu, jednak v sociálních sítích, a dále ve stále dostupnějších technologiích o velikostech, které umožňují neustálé využívání.

 

Výše uvedený Akční plán tato slova víceméně potvrzuje a Profil Škola21 nabízí metodický nástroj, jak s tímto vývojem pracovat ve škole. Pro vedoucí pracovníky škol a ICT koordinátory jsme zrealizovali workshop s názvem "Profil Škola21 jako nástroj pro úspěšný rozvoj školy v oblasti ICT", který sledoval dvě oblasti. Tou první bylo ujištění, že bez technologií a souvisejícího rozvoje ICT kompetencí to opravdu nepůjde, bez ohledu na obor nebo zaměření. Druhý směr ukázal, jak může škola provádět autoevaluaci jako zpětnou vazbu včetně srovnání s dalšími školami koncepčně a cíleně. Podpora procesu je i technická, neboť na portálu RVP.cz je k dispozici online aplikace, která školy provede celým hodnocením. Workshop navíc lektoroval Ondřej Neumajer (VUP Praha), který byl u zrodu původní koncepce i uvedeného portálu.

 

Potěšitelné je, že systémový přístup k autoevaluaci školy v oblasti ICT by měl mít vazbu i na tzv. šablony pro střední školy, které poběží jako Oblast podpory 1.5. Škoda, že se zaspalo u šablon pro základní školy, ale i tak by bylo vhodné vést je ke zjišťování, zda jim přinesly tyto projekty nějakou přidanou hodnotu.

 

Doporučené weby:



( Celý článek | Autor: Chlebek Petr | Informační e-mailVytisknout článek | Zdroj: www.chytraktim.cz )

Vyhledávání
Zmeškali jste něco?
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   
ESF

Tento web byl vytvořen pomocí redakčního systému phpRS.

TOPlist